23948sdkhjf

Från Adidas till Gant

Modebolaget rekryterar från Adidas, Oscar Jacobson och Luxottica och bygger enligt egen utsago ett drömteam som ska ta livsstilsvarumärket in i framtiden. Ny kreativ chef rekryteras internt.
Brian Grevy har rekryterats till nyinrättad tjänst som chief marketing officer med uppdraget att leda modebolagets marknads- och produktionsavdelningar. Grevy tillträder i juni och kommer närmast från posten som ansvarig för affärsområdet training hos sportjätten Adidas med placering vid huvudkontoret i tyska Herzogenaurach. Han har arbetat en längre tid för Adidas och var även tidigare vd för Adidas Group Nordic.

– Vi bygger en organisation som kombinerar konst och teknologi och som alltid sätter kunden först. Genom att slå ihop produktutvecklingen och marknadsfunktionerna under en chef blir vi mer effektiva och mer fokuserade än våra konkurrenter. Modeindustrin går igenom en enorm förändring just nu och vi planerar att leda den, säger vd Patrik Nilsson i ett pressmeddelande.


Patric Söderström har utsetts till global försäljningschef. Han kommer närmast från optikerjätten Luxottica där han haft ansvaret för Nordeuropa. Han tillträder i maj. Vidare anställer Gant även Gunnar Hedendahl som närmast kommer från Oscar Jacobson. Han har gedigen erfarenhet av bland annat försäljning och marknadsföring och har även arbetat hos J Lindeberg och Tommy Hilfiger. På Gant får han titeln business unit director och ska framförallt arbeta med Gant Diamond G och Gant Rugger.

Hedendahl ersätter Matthew Wood som byter position inom företaget och blir ny kreativ chef. Han ersätter Christopher Bastin som lämnade Gant i fjol. Wood har arbetat för modeföretaget i ett år har erfarenhet från bland annat DKNY och australiensiska Saba.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078