23948sdkhjf

Mer Palmgrens på nätet

Nu tar anrika Palmgrens på allvar steget in på nätet.
 Med ny sajt och e-handel vill läderföretaget enklare nå ännu fler kunder, ännu längre bort.
– Det är vår förhoppning av vi skall kunna förmedla samma känsla för varumärket på distans med vår nya hemsida som det personliga mötet i butiken, säger Catharina Herré, Palmgrens vd och ägare.

Palmgrens arbetar sedan lång tid tillbaka med distanshandel, fast på mer traditionellt vis. Kunder som vet vad de vill ha, genom besök i Stockholmsbutiken, titt på hemsidan, inspiration på Instagram eller tips från något modemagasin, hör av sig på telefon eller e-post.

Då gör personalen i butiken på Sibyllegatan, samma gata där rörelsen grundades 1896, iordning ett paket och skickar iväg.

– Vår nuvarande distanshandel sker främst inom Sverige men med en växande efterfrågan internationellt och då främst från Europa och USA, säger Catharina Herré.

I dagarna lanseras den nya hemsidan med webbutik.Här kommer kunden att finna stora delar av sortimentet från butiken med bland annat väskor, portföljer, smyckeskrin och inredningsaccessoarer i läder – lejonparten under varumärket Palmgrens.

Bolagets omsättning ökar stabilt för att förra räkenskapsåret, som avslutades i augusti, komma upp i nästan sju miljoner.

– När vi nu lanserar vår nya hemsida med köpfunktion skapar vi större möjlighet för vår kunder att ta del av Palmgrens när det inte finns tillfälle att besöka oss fysiskt på Sibyllegatan i Stockholm, säger Catharina Herré.

Ylva Åkesson/Dagens Handel
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063