23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Habit
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Dämpad tillväxt för Nelly

Nelly ökade omsättningen med 9 procent under förra året, men resultatet sviktade.

Nellys nettoomsättning ökade med 4 procent (358,4 miljoner kronor) under det fjärde kvartalet och 9 procent (1 197 miljoner kronor) under helåret. Försäljningen, exklusive valutakurseffekter, gick upp 6 procent under kvartalet och 9 procent under helåret.

Sämre var det med rörelseresultatet som minskade med 1,8 procent för fjärde kvartalet och -11,7 procent på helåret.

Andelen av Nellys försäljning i Sverige under helåret uppgick till 50 (43) procent. Tillväxten i Norden uppgick till 11 procent i kvartalet, drivet av fortsatt stark tillväxt i Sverige. Nellys totala tillväxt dämpades dock av den lägre försäljningen på marknader utanför Norden, framgår i Qliro Groups bokslutskommuniké för 2015.

Nelly omfattar internetbutikerna Nelly.com, NLYman.com och Members.com och ingår i e-handelskoncernen Qliro Group.
BREAKING
{{ article.headline }}
0.127