23948sdkhjf

Dämpad tillväxt för Nelly

Nelly ökade omsättningen med 9 procent under förra året, men resultatet sviktade.
Nellys nettoomsättning ökade med 4 procent (358,4 miljoner kronor) under det fjärde kvartalet och 9 procent (1 197 miljoner kronor) under helåret. Försäljningen, exklusive valutakurseffekter, gick upp 6 procent under kvartalet och 9 procent under helåret.

Sämre var det med rörelseresultatet som minskade med 1,8 procent för fjärde kvartalet och -11,7 procent på helåret.

Andelen av Nellys försäljning i Sverige under helåret uppgick till 50 (43) procent. Tillväxten i Norden uppgick till 11 procent i kvartalet, drivet av fortsatt stark tillväxt i Sverige. Nellys totala tillväxt dämpades dock av den lägre försäljningen på marknader utanför Norden, framgår i Qliro Groups bokslutskommuniké för 2015.
Nelly omfattar internetbutikerna Nelly.com, NLYman.com och Members.com och ingår i e-handelskoncernen Qliro Group.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078