23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Habit
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Barnskomärke tror på Norden

Leaf bildar eget bolag för att satsa på den nordiska marknaden. Bolaget tros nå en omsättning på 70 miljoner kronor i år.

Barn- och ungdomsskovarumärket Leaf har brutits loss från Y. Berger & Co och har från och med årsskiftet lagts i ett eget bolag; Leaf Shoes AB. Leaf säljs i Sverige, Norge, Danmark, Finland, Baltikum, Tyskland och Italien, men ambitionen framöver är att växa på den nordiska marknaden. Målet under året är 70 miljoner kronor. Fokus är design och kvalitet. Nu läggs även krut på marknadsföring, vilket ska ge Leaf skjuts till ökade marknadsandelar.

– Leaf kommer att synas betydligt mer de kommande åren, säger

Pierre Hedberg

, försäljningschef, i ett pressmeddelande.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.061