Danska dam- och herrmodevarumärket Moss Copenhagen ska expandera i hela Europa och ser Skandinavien, Tyskland och Holland som goda tillväxtmarknader. Varumärket grundades 2006 och i dag finns 15 butiker i hemlandet men någon egen butik är ännu inte aktuell för den svenska marknaden.
– På samma sätt som vi expanderar just nu med framförallt wholesale i Danmark så är det också vår önskan att påbörja en sådan resa även på den svenska marknaden. I ett första skede handlar det om försäljning till återförsäljare och inte att öppna egna butiker, säger Jesper Rising Rasmussen, försäljningschef till Habit.
I en intervju i danska nätmodetidningen
tidigare i veckan sa den nytillträdde vd Anders Freund att varumärket och konceptet nu uppdaterats och att organisationen stöpts om för att klara av en internationell expansion. I Danmark bedömde han att det finns plats för ytterligare fem till sex butiker medan det internationellt ska bli butiker men att företaget en början satsar på återförsäljarna och utvalda multibrandbutiker.