23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Habit
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Besöksrekord för Pitti Uomo

Herrmodemässan Pitti Uomo lockade 24 800 besökare när höstkollektionerna presenterades i förra veckan. Sverige är mässans femtonde största inköparnation

Antalet inköpare på herrmodemässan Pitti Uomo, 12 till 15 januari, ökade med 4 procent, jämfört med januari förra året. Av dem kom 16 000 från Italien (+5 procent).

Besökarantalet ökade till tvåsiffrigt från nära samtliga europeiska marknader: Tyskland (+14 procent), Spanien (+20 procent), Holland (+14 procent) och Belgien (+17 procent), för att nämna några.

Från Sverige besökte 172 inköpare mässan. Det gör Sverige till den femtonde största inköparnationen på Pitti Uomo.

Utländska besökare topp 20

Tyskland 932

Japan 841

Spanien 758

Storbritannien 639

Turkiet 557

Holland 529

Frankrike 468

Kina 396

Schweiz 389

Belgien 307

USA 282

Sydkorea 278

Österrike 184

Ryssland 182

Sverige 172

Grekland 158

Portugal 150

Danmark 127

Norge 86

Canada 74

Nästa upplaga av Pitti Uomo äger rum 14 till 17 juni.

Läs en fullmatad herrmoderapport från Pitti Uomo i Habit nummer 2, utgivning 16 mars. Beställ ditt nummer

här!
BREAKING
{{ article.headline }}
0.055