23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Habit
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Nya varumärken för DK Company

Den danska modekoncernen DK Company förvärvar tre varumärken i mellanprissegmentet.

DK Company lägger till etiketterna Culture, Pulz och Educe till sin varumärkesportfölj, enligt nätupplagan av Dansk Mode & Textil. De tre varumärkena väntas bidra med 250 miljoner danska kronor i omsättning till koncernen.

– Vi tar över tre väldigt olika varumärken. Culture kommer in i koncernen med en hög omsättning och en bred och spännande kollektion. Pulz är särskilt starka på jeans och kommer att stärka DK Companys jeanssortiment och Educe är viktiga för vår försäljning av expressvaror, säger DK Companys vd, Jens Poulsen, i ett pressmeddelande.

Förvärvet görs från konkurrenten Ball Group som ägs av kapitalfonden Axcel. Medarbetarna från Ball Group erbjuds att följa med in i det nya ägarskapet.

I koncernen DK Company ingår bland annat varumärkena Kaffe, Cream, Karen By Simonsen och Blend, samt butikskonceptet Companys.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.063