23948sdkhjf

Lexington Company ska stärkas på hemmaplan

Lexington Company byter agent i Danmark och lanserar i samma veva klädkollektionen för herr och dam på den danska marknaden.
Från och med den 1 januari 2016 har Lexington Company en ny samarbetspartner Danmark. Syftet är att stärka hemmamarknaden Norden. Den nya agenten ska också lansera varumärkets klädkollektion för herr och dam samt sälja varumärkets heminredningskollektion som säljs sedan drygt tio år i Danmark och i dag säljs bland annat på varuhusen Illum Bolighus och Magasin.

Klädkollektionen lanserades i Sverige, Norge och Finland 2008 och säljs i dag även i Storbritannien, Frankrike och i Tyskland samt i de egna butikerna i USA och i franchisebutikerna i Kina.

– Eftersom vi konceptuellt och kommunikationsmässigt jobbar mer och mer med begreppet ”lifestyle” känns det nu rätt att lansera Lexington Clothing i Danmark för att stärka vår marknadsposition där ytterligare. Vår nya partner känns helt rätt för vår utökade satsning med flera års erfarenhet av varumärken liknande vårt, säger vd Kristina Lindhe.

Mode står i dag för 40 procent av bolagets omsättning.

Kommentera en artikel
Meddela redaktionen
Utvalda artiklar

Sänd till en kollega

0.078