23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Habit
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Black Friday – ett tillfälle för kampanj

I dag går startskottet för den stora amerikanska shoppinghelgen Black Friday. Ett fenomen som spritt sig till Sverige.
















– Det är framför allt e-handeln som satsar på reabegreppet Black Friday, men handeln överlag är väldigt kampanjstyrd, säger Svensk Handels chefsekonom Jonas Arnberg till Ekot. Black Friday är en del av en vidare utveckling där kampanjer har blivit vardag och något som konsumenterna räknar med. – Fysiska butiker möter konkurrensen från e-handeln genom att jobba med olika reor och locka med låga priser, säger Jonas Arnberg. Enligt Arnberg är det dock främst e-handeln som satsar på Black Friday. – Man ser det som en rolig grej, ett tillfälle för kampanj.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.115