23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Habit
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Gant tappar marknadsdirektör

Bolagets globala marknadsdirektör, Caroline Roth, lämnar Gant, erfar Habit.
Christopher BastinCaroline Roth



Caroline Roth







Gant fortsätter att tappa nyckelpersoner. Senast i förra månaden meddelande bolagets kreative chef, , sin avgång. Nu är det dags för nästa avhopp: bolagets globala marknadsdirektör , erfar Habit. tillträdde tjänsten hos Gant i september 2013. Hon kom då från Ralph Lauren i New York. På Gant ansvarade hon för det globala marknadsförings- och varumärkesarbete samt var ansvarig för Gants globala marknadsavdelning. Hon satt även i ledningsgruppen. Caroline Roth stod bland annat bakom Gants nya varumärkesplattform och den i särklass största kampanjen i Gants historia som lanserades i september: "They changed the world. Not the shirt”. Kampanjen skulle ta klädvarumärket tillbaka till dess rötter och positionen som världens ledande skjorttillverkare. Habit har sökt Gant och Caroline Roth för en kommentar.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.079