23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Habit
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

JC byter kostym

I samband med premiären av Mall of Scandinavia öppnar JC en helt ny butik: JC ACE. Habit har pratat med vd Thomas Behring.












Thomas Behring







JC strävar mot målet att bli nummer ett i Sverige på denim. Därför öppnar nu JC ett helt nytt butikskoncept som heter JC ACE. Premiär blir det i Mall of Scandinavia. I det nya konceptet adderas ett jeansotek med varumärken som Lee, Levis, Diesel, Replay, G-Star, Tiger of Sweden, Denham och Denim & Supply från Ralph Lauren, skriver bolaget i en pressrelease. Sortimentet utvidgas också med ett antal premiummärken som PRPS, Frame Denim, Hudson Jeans, Earnest Sewn, Rag & Bone, Gertrude, J Brand, Notify, Scotch & Soda, Lagerfeld och Replay One Off. Även skor och accessoarer adderas. – Vi vill göra ett koncept som kan komma in på platser i både Sverige och utomlands, säger vd till Habit, och nämner etableringar i Stockholms innerstad, Malmö och Göteborg. Premiumlägen i Finland, Köpenhamn och Oslo finns också med i planen. Men utrullningen av fler JC ACE kommer att dröja. – Vi vill först utvärdera butiken i Mall of Scandinavia. Vi tittar hela tiden på lägen, säger han. 2014 omsatte JC Sverige med hundra butiker nästan 500 miljoner kronor och redovisade en rörelsemarginal på –6,8 procent. Någon prognos för 2015 vill vd Thomas Behring inte ge.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.093