23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Habit
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Haglöfs startar nätbutik

E-butiken öppnar i Sverige och exporteras successivt till samtliga marknader där bolaget är närvarande.




Peter Fabrin



Haglöfs strategi är att stärka relationen, servicegraden till slutkunderna och stärka varumärket. – Samtidigt som det är en naturlig del i vår multikanalstrategi, säger , vd för Haglöfs. Sport och fritid är ett av de starkast växande områdena inom e-handel i Sverige så det är självklart för oss att utöka våra säljkanaler. Nätbutiken är en del av en större digital satsning. Successivt öppnar fler e-butiker, både i Norden och i Europa den närmaste tiden. Långsiktigt är det en global strategi som ska täcka alla delar av världen där Haglöfs varumärke är närvarande, skriver bolaget.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.141