23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Habit
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Så ser planerna ut för modekoncernen

Goda förutsättningar för kommande räkenskapsår, säger vd och koncernchef Magnus Håkansson om framtiden.
Magnus Håkansson



Polarn O Pyret ökade under fjärde kvartalet försäljningen i jämförbara enheter med nästan 29 procent. konstaterar i en kommentar till RNB:s bokslut att kedjan går särskilt bra i Sverige. Men även i Norge skördar konceptet framgångar med en ”kraftig tillväxt” som påverkar Polarn O Pyrets resultatutveckling i positiv riktning: under fjärde kvartalet nåddes ett rörelseresultat på 14 miljoner kronor (3) och under helåret 24 miljoner kronor (6). Därför ligger nu bolaget i startgroparna för en expansion av antalet butiker i Norge. Bolaget planerar även att expandera sin e-handel på den internationella marknaden. ”Den första lanseringen sker redan i november i Kina på tmall.com, en e-handelsportal som ägs av Alibaba Group”, skriver Magnus Håkansson.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.093