23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Habit
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Modeföretaget testar franchisekoncept

Odd Molly ska fortsätta att öppna varumärkesbutiker. I oktober öppnade en franchisebutik i Prag.
Modebolaget satsar på att växa också med egen retail, också i franchiseform. I oktober öppnade en butik i Prag som beskrivs som ett test som utvärderas inför eventuell framtida expansion i samarbete med franchisepartner. Vd Anna Attemark menar att försäljningen gynnas också hos externa återförsäljare då modebolaget öppnar butiker där hela kollektionen visas upp i ett eget butikskoncept. Under tredje kvartalet öppnades en butik i köpcentrumet Frölunda Torg i Göteborg och i oktober öppnade en butik i shoppinggallerian Kamppi i Helsingfors. Modebolaget har tolv varumärkes-butiker och shop-in- shops. I november öppnar en butik i nya köpcentrumet Mall of Scandinavia.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.094