23948sdkhjf

Nätmodehandlare satsar

Modee-handlare tror på snabb tillväxt. Utmärkelser ger styrka att våga satsa. Nu ska satsningar göras i Finland och Nederländerna.
Dammodee-handlaren Chiquelle.se, grundat 2012, siktar på att växa och väntar en rejäl tillväxt inom de kommande åren. Enligt ett pressmeddelande är nästa omsättningsmål satt till 100 miljoner. En omsättning som ska nås bland annat med hjälp av att expandera på den europeiska markanden. Tanken är att första ta konceptet till Finland och Nederländerna med lokalt anpassade sajter.

- Våra följare i sociala medier är ovärderliga för oss. Med hjälp av dem kan vi alltid erbjuda de rätta produkterna. Chiquelle har hela tiden satsat stenhårt på att föra en bra dialog med våra kunder. Tack vare det arbetet kommer vi inom kort att nå 200 000 följare från hela världen. Under 2016 kommer vi därför etablera närvaro i Finland och Nederländerna med lokalt anpassade sajter i form av innehåll, betalmetoder och utbud. Etableringen är ett viktigt steg mot 100 miljoner SEK, som är vårt nästa omsättningsmål, säger Pouya Boland, vd på Chiquelle i en kommentar.

E-handlaren tilldelades utmärkelserna Årets Bubblare och Årets Mobilupplevelse vid Scandinavian E-business Camp 2015.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.064