Venue Retail Groups totala försäljning för fjärde kvartalet, juni–augusti uppgick till 221,9 miljoner kronor jämfört med 242,7 miljoner kronor under samma period i fjol. Resultatet före av- och nedskrivningar var -16,6 miljoner kronor (-4,9). – Under året har vi arbetat intensivt med ett omfattande strukturprogram innebärande såväl offensiva satsningar som mer defensiva åtgärder. Trots en allmänt svag marknad, framför allt i Norge, med minskad trafik till våra butiker har VRG nu etablerat en god plattform för framtida lönsamhet, säger vd i en presskommentar. Under kvartalet har Jonas Ottosson ersatt Christel Kinning som varit tillförordnad vd sedan 1 september 2014. Under perioden har en butik stängt och antalet butiker uppgår till 141, jämfört med 150 föregående år. Bolaget har dessutom lanserat ett nytt butikskoncept, A-To-B, med fokus på reseprodukter. Första butiken öppnade i Täby centrum i augusti. I november etableras konceptet i Mall of Scandinavia. Bolaget driver kedjorna Rizzo, Accent, Morris och A-To-B.