Sedan butikskonceptet släpptes har det uppgraderats och finjusterats.
– Vi har gjort om kassaområdena, och nya inredningsdetaljer och golvlösningar har tillkommit. Men också nya färgval och materialval, berättar Kappahls marknadsdirektör Joakim Holmstrand.
Alldeles nytt är att babyvarumärket Newbie har fått en egen yta i butiken, en shop in shop.
Utmaningen har varit att locka kunderna upp till ovanvåningen, där den egentliga butiksytan är.
– En tvåplanslösning är både en möjlighet men också en utmaning. Entréytan är begränsad och används som ett showroom som ska inspirera kunderna, skapa trafik och ett flöde upp till andra våningen, säger Joakim Holmstrand.
Till sin hjälp har man tagit digitala skärmar som ska göra transportsträckan upp till andra våningen levande.
Vid butiksinvigningen i morse fanns även Kappahls tillförordnade vd Anders Düring, som beskrev butiken som Kappahls ”créme de la créme”.
– Det viktigaste för oss med det nya konceptet är att sortimentet kommer fram på ett bra sätt, ett annat mottagandet hos kunden, sade han.
Bildtext: En nyhet i Kappahls nyinvigda butik på Drottninggatan i Stockholm är en shop in shop av det egna varumärket Newbie.