23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Habit
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Ny outdooraktör gör nätsatsning

Svenska Nordic Native är en ny e-handelsaktör inom outdoorsegmentet. Planen är att inom fem år uppnå en omsättning på 200 miljoner kronor.




Theodore BergqvistTobias Löfgren







Text: Ylva ÅkessonFöre septembers utgång ska Nordic Native lansera sin e-handel på nätet. Sajten vilar på två ben. Dels en social plattform där outdoorintresserade kan dela bilder, reseberättelser och få tips och råd från experter. Dels en e-butik, där inriktningen är vad som beskrivs som ”premiumvarumärken”. Grundare är serieentreprenören . Med en bakgrund bland annat från Gamersgate, en portal för nedleddning av datorspel, och friluftsintresse i ryggen startar han sajten tillsammans med , med bakgrund från reklambyrå med inriktning på digitala lösningar och e-handel. Inom fem år ska Nordic Native också vara operativt i Tyskland och Storbritannien och planerar då att omsätta motsvarande 200 miljoner kronor.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.094