23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Habit
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Besöksrekord för smyckesmässa

Precious lockade fler internationella besökare än tidigare.

– Vi har en strategi som handlar om att gå från att vara en svensk mässa till att bli Nordens ledande branschevent med internationell karaktär. Med utökat antal utländska besökare och utställare kan man säga att vi har lyckats väldigt bra, säger Åsa Axelson, projektledare för Precious i en kommentar.



Mässan samlade 166 utställare och 375 varumärken från 15 olika länder.



I nästa nummer av Habit kommer en trendrapport från mässan.



Foto: Marcus Rönne

Årets upplaga av ur- och smyckesmässan Precious lockade totalt 4 744 besökare vilket var 2,8 procent fler än tidigare. Ledningen kunde dock notera att mässan numera lockar allt fler internationella besökare som i år kom från 20 länder.
BREAKING
{{ article.headline }}
0.082