23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Habit
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Varuhus gör sportsatsning

Åhléns samlar sina sport- och träningsvarumärken på en ny avdelning och under ett nytt konceptnamn. Till sin hjälp tar varuhuskedjan en 71-åring.












Foto: Åhléns (bilden är beskuren)Den nya avdelningen och konceptet går under namnet ”Sport & balans”. Åhléns förklarar begreppet med ”ett nytt, unikt sport- och välmåendekoncept för kvinnor” och innehåller produkter som mode, redskap, träningsböcker och produkter för välbefinnande”. Under konceptet har varuhuset samlat 66 varumärken, bland dem Stutterheim, UGG och Esprit. Ansiktet utåt för den nya satsningen är 71-åriga Barbro Bobäck. Hon är världens snabbaste veteran på 100 meter och har vunnit guld i veteran-VM i friidrott. Avdelningen öppnar 10 september på Åhléns City i Stockholm.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.078