23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Habit
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Carlings bygger om

Norska modekedjan lanserar nya varumärken och nytt inredningskoncept under hösten. Som ambassadör och ansikte utåt har man valt en välkänd sportprofil.












Carlings väljer att delvis omprofilera sig med ny look, helt nytt butikskoncept och flera nya varumärken. 200 butiker förses under hösten med ny inredning. Därtill har kedjan valt MMA-profilen Alexander Gustafsson, mer känd som The Mauler, till ny ambassadör och ansikte utåt. - Vi valde att använda Alexander som vår ambassadör, då han representerar mycket av det som Carlings står för, samtidigt som han inte är det självklara valet. När vi klär honom i en mer dressad look får vi fram den rätta känslan nya Carlings vill förmedla, en tuff attityd med ett stiligt uttryck, säger Rune Martinsen vd på Carlings i en kommentar. Nya varumärken är land annat The Truth för män och STAY för kvinnor.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.094