23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Habit
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Internationellt varumärke satsar på Sverige

Engelska klädmärket Superdry växer i Sverige. Under 2015-2016 ska kedjan öppna fyra butiker i Stockholm och Göteborg.




















Dessutom söker kedjeledningen fler etableringsmöjligheter för fortsatt expansion. I november i år öppnar Superdry sina första butiker i Sverige, en i Mall of Scandinavia och en i Täby Centrum. Under våren 2016 öppnar ytterligare två butiker. En i Gallerian i centrala Stockholm, och en i Vasakronans nyligen renoverade Kompassen i Göteborg. JLL retail agency har anlitats för etableringen av varumärket i Sverige. – Intresset hos internationella varumärken för att etablera sig i Sverige har aldrig varit så högt som under 2015. Svenska konsumenter har under lång tid väntat på att Superdry ska etablera sig i Sverige. Mottagandet av modekedjan har varit oerhört starkt hos både fastighetsägare såväl som hos svenska konsumenter, något som tydligt visar på Superdry´s storhet och inflytande i modebranschen, säger Martin Lindgren chef för JLL retail agency. Tillsammans med Superdry är man också på jakt efter fler butikslokaler i Sverige, framför allt i de större städer. Ylva Åkesson/Dagens Handel

BREAKING
{{ article.headline }}
0.095