23948sdkhjf

Team Sportia tecknar avtal med Sport 2000

Genom avtalet med en av sportvärldens största inköpsgrupper ska sportkedjan få betydligt större inköpsmuskler.
Team sportia har tecknat ett avtal med Sport 2000, som har mer än 3 500 butiker i 25 länder och en total omsättning på drygt 5 miljarder euro. Samarbetet innebär enligt ett pressmeddelande större inköpsmuskler och ger dessutom möjlighet för Team sportia att bredda marknaden för kedjans egenägda varumärken samtidigt som varje enskild handlare får ännu bättre förutsättningar att stärka sin position på den lokala marknaden.

– Vi har idag ett nittiotal Team sportia-butiker. Genom att samarbeta med Sport 2000 kan vi ta del av inköp förhandlade med över 3 500 butiker i ryggen, säger Anders Edvardsson , vd för Team sportia.

– I våra butiker kommer det att framgå att vi är en del av Sport 2000-gruppen. Och så kommer vi att kunna ta del av ett antal större gemensamma kampanjer där vi agerar gemensam avsändare med Sport 2000. I övrigt fortsätter vi som vanligt, med den skillnaden att vi nu får ännu bättre möjligheter att stärka vår position som riktig sporthandlare.

Tack vare avtalet öppnar sig även en helt ny internationell marknad för Team sportias varumärken, North bend, Sjösala och Peak cycle, en möjlighet som Anders Edvardsson ser mycket positivt på:

– Förutom en betydligt större marknad innebär det här att vi får utökade resurser för att utveckla de här varumärkena ytterligare.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.095