23948sdkhjf

Minimarket förbättrar resultatet

Vd Sofie Elvestedt nådde nästan målet att leverera nollresultat för 2014 efter samtliga år med röda siffror.
För nionde året i rad visar det svenska modemärket Minimarket röda siffror. Men 2014 sticker ut från historiken. Resultatet förbättrades med 5 miljoner kronor för att landa på en knapp förlust på 260 000 kronor.

I en intervju med Habit för lite mer än ett år sedan redovisade Sofie Elvestedt , vd, sin plan på att nå nollresultat 2014. ”Allt sedan starten har vi försökt växa på allt för många marknader samtidigt. Det är ett klassiskt misstag som har varit kostsamt. Efter extremt stora kundförluster skalar vi därför bort dessa risker och inriktar oss på våra sunda kunder i stället”, sade hon då.

Ledordet som tidigare var snabb tillväxt övergavs till förmån för en långsammare tillväxttakt med färre men trogna kunder, vilket har givit resultat.

Omsättningen sjönk från 9,5 miljoner kronor 2013 till 8,8 miljoner kronor i fjol.

Arkivfoto: Kajsa Åström

Minimarkets vd Sofie Elvestedt

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.064