23948sdkhjf

Ökad försäljning för VRG

Sko- och accessoarkoncernens försäljning ökade i jämförbara enheter i juli. Skokedjan Rizzo fortsätter att utvecklas väl.
Den totala försäljningen i juli ökade till 77 miljoner kronor från 75 miljoner kronor i fjol. Försäljningen i jämförbara enheter ökade med 5 procent jämfört med föregående år.

”Koncernens skokedja Rizzo hade återigen en stark försäljningsutveckling och överträffade för åttonde månaden i rad marknadens siffror. Marknaden för skor ökade i juli med 18 procent medan Rizzo ökade med 20 procent i jämförbara enheter”, skriver koncernen i rapporten. I juni utsågs Jonas Ottosson till ny vd och han tillträder den 1 oktober. Fram till att den nya vd.n är på plats fortsätter Christel Kinning som tillförordnad vd. Vid utgången av månaden uppgick anatlet till 139 jämfört med 150 motsvarande månad året innan.

Venue Retail Group driver detaljhandelsverksamhet genom de två affärsområdena Accessoarer där kedjorna Accent och Morris ingår och Skor som innefattar skokedjan Rizzo.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

1.019