Butiken, som öppnade i centrala Köpenhamn, är den första i sitt slag och säljer hela konceptet Tiger jeans för både kille och tjej. Tiger jeans lanserades som märke 2001.
– Tiger jeans, som kommer från en städad konfektionsfamilj, växte snabbt upp till att bli rebellen med en flasköl i handen som hellre går till rockklubben på bakgatan än till den snygga nattklubben. Den första pop up-butiken som vi nu öppnat i Köpenhamn andas precis det och butiken kommer att lyfta Tiger jeans ytterligare, säger
Fredrik Folkesson, produktchef på Tiger of Sweden jeans.
Butiken är på 200 kvadratmeter och kommer att hålla öppet på shoppinggatan Köpmangade under Copenhagen fashion week som pågår 6 – 8 augusti.
Det är den första konceptbutiken med endast Tiger of Sweden jeans, men planer finns på att föra konceptet vidare även till andra marknader.
– För oss är det viktigt att det blir rätt butik på rätt plats. Vi är idag starka i Sverige, Danmark, Norge och Finland. När vi hittade lokalen i Köpenhamn så kändes den perfekt, men den första butiken hade lika gärna kunnat ligga i Sverige eller Norge. Vi tittar kontinuerligt på intressanta lägen för Tiger jeans kommande pop up:er och nästa butik kan mycket väl hamna i Sverige, säger
David Thunmarker, vd på Tiger of Sweden.