Det handlar om två nya enheter. Dels i Stockholm, dels i New York. Stockholmsbutiken blir den andra i huvudstaden. Var den kommer att öppna är inte klart, men företaget siktar på ett cityläge.
– Vi känner att vi har hållit på så länge och att det finns en stor efterfrågan på våra produkter, säger
Johan Loman, marknadschef på Stutterheim, till Habit. Marknaden är mogen för ett cityläge. Där finns ett annat flöde än på Åsögatan på Söder som i dag mer fungerar som en slags destinationsshopping.
Varumärkets butik i New York skulle ha haft premiär i maj, men efter strul med lokalen letar nu företaget ett nytt läge.
– Vi har siktet inställt på hösten, säger Johan Loman.
Varumärkets grundare,
, har i en ännu opublicerad intervju sagt så här till Habit om varför en butik i New York är viktig:
– Är man ett premiummärke och har ambitionen att ta den positionen inom det här segmentet måste vi positionera oss och visa att vi är ett globalt modemärke.