Det handlar om två nya enheter. Dels i Stockholm, dels i New York. Stockholmsbutiken blir den andra i huvudstaden. Var den kommer att öppna är inte klart, men företaget siktar på ett cityläge.
– Vi känner att vi har hållit på så länge och att det finns en stor efterfrågan på våra produkter, säger
, marknadschef på Stutterheim, till Habit. Marknaden är mogen för ett cityläge. Där finns ett annat flöde än på Åsögatan på Söder som i dag mer fungerar som en slags destinationsshopping.
Varumärkets butik i New York skulle ha haft premiär i maj, men efter strul med lokalen letar nu företaget ett nytt läge.
– Vi har siktet inställt på hösten, säger Johan Loman.
Varumärkets grundare,
Alexander Stutterheim, har i en ännu opublicerad intervju sagt så här till Habit om varför en butik i New York är viktig:
– Är man ett premiummärke och har ambitionen att ta den positionen inom det här segmentet måste vi positionera oss och visa att vi är ett globalt modemärke.