23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Habit
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Han gör ekojeans

Örjan Andersson gör inför våren 2016 en nysatsning av varumärket med samma namn.
Örjan Andersson

öppnade egen butik, Från Ö till A, på Söder i Stockholm för två år sedan – ett år efter det att han hade lanserat sitt eget varumärke. Butiken har tagit mycket av hans tid och resurser, därför har han inte kunnat fokusera riktigt så mycket på varumärket som han har velat. Men från och med införsäljningen i augusti i år gör han en nysatsning och uppdaterar sitt denimmärke. Nyheterna är ny logotyp och ny strategi vad gäller kollektionen. De befintliga mellanprisjeansen kompletteras från våren 2016 med en dyrare linje.





– Jeansen tillverkas i Italien av ekologiskt tyg. Italienarna är duktiga på sömnad, och man vill alltid göra så bra jeans som möjligt, säger

Örjan Andersson

till Habit.





Vad är tanken?



– Framför allt är det närmare, ledtiderna är kortare. Dessutom ligger det i tidens anda att vara medveten.





Foto: Kajsa Åström



BREAKING
{{ article.headline }}
0.077