23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Habit
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Lindex förfinar logistiken

Lindex har infört ett logistiksystem för att kunna hantera sin expanderande e-handel. Produktiviteten har ökat med 30 procent.

Kedjan började med e-handel 2007 och det är först de senaste två åren som utvecklingen tagit fart och lett till en fördubblad omsättning. I butikerna kan kunderna prova plaggen. Sedan kan de göra en e-handelsbeställning och produkten levereras hem. Butikerna och e-handeln har i realiteten blivit samma kanal.





– Med den nya logistiklösningen har ordningen, kontrollen, precisionen och kvaliteten i lagerhanteringen ökat påtagligt. Produktiviteten har ökat och ledtiderna minskat. Det skapar nöjdare kunder, fler beställningar och ökad försäljning, säger Mats Olsson, logistikdirektör på företaget.





Det nya systemet är baserat på Windows 8 och e-handelslagret finns i Partille. Därifrån skickas varor till e-handelskunder på samtliga marknader, det vill säga alla 28 EU-länder samt Norge. Tidigare hade företaget ett enklare pappersbaserat lagerhanteringssystem som var en del av företagets e-handelslösning.





BREAKING
{{ article.headline }}
0.078