23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Habit
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Nya finansiella muskler bakom Bread & Butter

Efter konkursen i slutet av året och en inställd januariupplaga tar mässan nya krafttag. Ett nybildat bolag ska garantera ekonomisk stabilitet.

I förra veckan samlade mässans vd

Karl-Heinz Müller

och konkursförvaltaren ett 40-tal potentiella utställare, handlare och pr-byråer för att informera om mässans framtid. På mötet framgick att ett nytt bolag har bildats, Bread & butter tradeshow GmbH & Co. KG, som har de ekonomiska musklerna att genomföra den inplanerade mässan den 7–9 juli på Tempelhof i Berlin.





Där framgick det även att hyreskontraktet med Tempelhof gäller fram till 2019, om Bread & Butter uppfyller sina förpliktelser. Därefter finns möjlighet att förlänga kontraktet ytterligare tio år.





Frågan återstår hur många utställare som blir aktuella för sommarupplagan. ”På grund av den osäkerhet som omger Bread & Butter har många märken ännu inte bestämt sig”, sade Karl-Heinz Müller i en kommentar.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.203