Varumärket är inne i en period av ompositionering, hur går det till?
Vilken är den största förändringen som skett?
Vilken är den största utmaningen?
Det bästa med jobbet?
Läs en längre intervju med Lina Lunden i senaste numret av Habit.– Under Jigsaws heydays i början av 1970-talet var det ganska coolt i London. Jag skulle jämföra varumärket med Filippa K. Jigsaw tog designerplagg av hög kvalitet till highstreet. – Det är ett teamarbete där vi ifrågasätter vad varumärket står för, vad som är bra och vad som ska förnyas. Det har varit en turbulent tid där mycket har testats och designats om. Vi vill så klart respektera och behålla de gamla kunderna, men samtidigt hitta nya. – Tidigare repeterade varumärket sig självt. Jigsaw är ett livsstilsvarumärke och handlar inte om snabba trender. Men det som är klassiskt och tidlöst förändras ju också. Det gäller att göra en samtida tolkning. – Att som team hitta fram till en ny och gemensam estetik och samtidigt behålla varumärkets identitet. – Att få arbeta med fina och naturliga kvaliteter. Det är min personliga passion. När jag gick på Beckmans spenderade jag alla mina pengar på dyra tyger. Nu kan jag verkligen grotta ner mig i exklusiva kvaliteter.