23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Habit
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

De ska stärka Svenska Moderådet

Åtta personer knyts till Svenska Moderådet. Tanken är att områden som innovation, digital utveckling och hållbarhet ska lyftas. – Det är ett sätt att spetsa till oss, säger Elin Frendberg, vd för Svenska Moderådet, till Habit.
Anna RyottBea ÅkerlundCecilia BrännströmEwa KumlinPhilip Warkander























Gör de det på ideel basis eller får de något arvode?







Hela listan på Svenska Moderådets nya delegation:



Anna Ryott



Bea Åkerlund



Cecilia Brännsten



Désirée Maurd



Ewa Kumlin



Kerem Yazgan



Philip Warkander



Stina Honkamaa Bergfors



Fotnot: Svenska Moderådet (Swedish Fashion Council) ägs av Svensk Handel Stil, Agenturföretagens Förbund, Svenska Tekoindustriföreningen, Stockholmsmässan, Stockholm Modecenter och TEKO, Sveriges Textil- och Modeföretag.Det är en namnkunnig skara som ska hjälpa till att stärka svenskt mode hos Svenska Moderådet. Bland de åtta personer som organisationen nu knyter till sig finns Swedfounds vd , , stylist och grundare av nystartade varumärket Le Snob, H&M:s , Svensk Forms vd och , lektor i Modevetenskap. Moderådets nya delegation ska bidra till att öka kunskapen inom innovation, hållbarhet, mode och den digitala utvecklingen. – De är experter och har stor erfarenhet inom dessa område där det händer väldigt mycket just nu och som vi vill göra insatser kring. Det här är en strategisk innovationsboost, säger Elin Frendberg till Habit. – Det är roligt att det är människor som kommer från andra branscher än modebranschen. det är då man kan få till exklusiva nya idéer. Hur ofta de ska mötas och vad som konkret kommer att hända är ännu inte bestämt. – Vi har inte kommit så långt än. Vi har precis satt ihop gruppen. Det kommer både bli möten i grupp och öga mot öga. Det blir en organisk form. – Det kan jag inte kommentera, inte hur deras arvoden ser ut, svarar Elin Frendberg. - vd Swedfund – stylist och grundare av Le Snob – Environmental Sustainability Specialist, H&M – grundare av nybildade Juno PR och specialist i digital kommunikation och strategi - vd Svensk Form - vd på analys- och strategiföretaget United Minds – lektor i Modevetenskap vid Stockholms universitet och Lunds universitet – grundare av Youtube-bolaget United Screens och tidigare vd för Google Sverige

BREAKING
{{ article.headline }}
0.125