23948sdkhjf

Upp för VRG i januari

– Det är glädjande att se att året försäljningsmässigt börjat positivt med en ökning i jämförbara enheter under januari, kommenterar Venue Retail Groups tf vd Christel Kinning.
I januari uppgick sko- och accessoarkedjan Venue Retail Groups totala försäljning till 80 miljoner kronor (74).
Försäljningen i jämförbara enheter ökade 5 procent jämfört med föregående år. Den jämförbara försäljningen av accessoarer och skor i Sverige ökade under samma månad med 8 procent.

Venue Retail Group driver detaljhandelsverksamhet genom de två affärsområdena accessoarer (kedjorna Accent och Morris) och skor (Rizzo). Accessoarer stod för cirka 73 procent och skor för cirka 27 procent av koncernens försäljning under räkenskapsåret 2013/2014.

Antalet butiker i januari 2015 uppgick till 149 jämfört med 155 motsvarande månad året innan.

– Våra åtgärder för att skapa ett tydligare helhetserbjudande – från sortiment till kommunikation – fortsätter enligt plan, säger Christel Kinning.

Ylva Åkesson/Dagens Handel
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078