23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Habit
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Upp för VRG i januari

– Det är glädjande att se att året försäljningsmässigt börjat positivt med en ökning i jämförbara enheter under januari, kommenterar Venue Retail Groups tf vd Christel Kinning.

Försäljningen i jämförbara enheter ökade 5 procent jämfört med föregående år. Den jämförbara försäljningen av accessoarer och skor i Sverige ökade under samma månad med 8 procent.



Venue Retail Group driver detaljhandelsverksamhet genom de två affärsområdena accessoarer (kedjorna Accent och Morris) och skor (Rizzo). Accessoarer stod för cirka 73 procent och skor för cirka 27 procent av koncernens försäljning under räkenskapsåret 2013/2014.



Antalet butiker i januari 2015 uppgick till 149 jämfört med 155 motsvarande månad året innan.



– Våra åtgärder för att skapa ett tydligare helhetserbjudande – från sortiment till kommunikation – fortsätter enligt plan, säger Christel Kinning.



Ylva Åkesson/Dagens Handel

I januari uppgick sko- och accessoarkedjan Venue Retail Groups totala försäljning till 80 miljoner kronor (74).
BREAKING
{{ article.headline }}
0.078