23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Habit
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Fler butiker i Tyskland för Stadium

I höstas öppnade sportkedjan första butiken i Tyskland, centralt i Hamburg. I vår öppnar ytterligare en butik i staden.












I vår öppnar Stadium ytterligare en butik i Hamburg, i stadsdelen Altona. – Hamburg som marknad liknar på många sätt den nordiska och passar oss bra. Vi ser att det finns möjligheter att fortsätta ta marknadsandelar och med en ny lokal i bra läge är vi redo att fortsätta vårt arbete med att inspirera Hamburgborna till ett aktivare liv, menar Karl Eklöf, expansionschef och vice vd. Butiken som öppnade i höstas var en av tre finalister till utmärkelsenStore of the Year i Tyskland och uppmärksammades vid en gala i Berlin på tisdagskvällen. Bakom priset står tyska handelsorganisationen German Retail Association och sportkedjan var nominerade i klassen Out of Line. Stadium var de enda utländska bidraget av de totalt 12 nominerade finalisterna i de olika klasserna. Stadium ser kvinnor och familjer som sina centrala målgrupper, något som skiljer dem från andra sportkedjor i Tyskland. De första månaderna har gått över förväntan och Stadiums koncept med sport och sportmode till bästa pris och starka erbjudanden har mottagits väl. Stadium har cirka 150 butiker i Sverige, Danmark, Finland och Tyskland. I koncernen ingår även specialkoncepten Stadium Ski och Stadium Outlet samt dotterbolaget Stadium Sports Camp. Omsättningen 2012/2013 låg på 6,1 miljarder kronor inklusive moms.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.118