23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Habit
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Klingel och Wenz går samman

Tyska Wenz och Klingel gör gemensam sak för svenska kunderna och slår ihop sig om e-handeln.

Den den 19 december får distansmodeföretagen tyska Klingel och Wenz ett gemensamt ansikte ut mot de svenska konsumenterna.

- Vi vet att många av våra kunder handlar hos både Wenz och Klingel. Det här är ett sätt att göra det smidigare för dem. Samtidigt kan vi erbjuda ett bredare utbud av mode på nätet genom en one-stop shop, anpassad för kvinnor från 45 år och uppåt, säger Carina Bergudden, verksamhetsansvarig på Klingel i Sverige.

De båda säljer mode för mogna kvinnor via katalog och på webbshopen klingel.se, som alltså nu blir gemensam plattform för de båda. Märkena har svenskt kontor med kundservice och marknad i Göteborg.

– Genom sammanslagningen ger vi Klingelkunderna tillgång till Wenz europeiska boutiquemode, medan Wenzkunderna får ett bredare bassortiment, fler specialstorlekar och ett brett skosortiment anpassat för den mogna kvinnan, säger Carina Bergudden.

Sammanslagningen är ett första steg i arbetet med att utöka kunderbjudandet. Nästa steg blir att plocka in ännu fler av Klingelkoncernens europeiska varumärken.

– Samtidigt är det viktigt att behålla den lokala känslan och vetskapen om att man kan handla säkert från vårt trygg- ehandelscertifierade företag där vi dessutom har en svensk kundsupport, säger Carina Bergudden.

Ylva Åkesson/Dagens Handel

BREAKING
{{ article.headline }}
0.14