23948sdkhjf

Mode och mat i Sturegallerian

Lexington Company, Mathilde och Maruschka de Margò är tre exempel på nyöppningar i Sturegallerian i Stockholm. Nu öppnar även en matmarknad och framöver väntar fler modeetableringar.
Förra veckan öppnade Lexington Company och Mathilde butik i Sturegallerian i Stockholm. Dessförinnan öppnade Maruschka de Margò ny butik på två plan i gallerian med fasad mot Grev Turegatan.

I veckan öppnar Svenska Brasserier, ägare till Sturehof, Riche, Teatergrillen, Taverna Brillo och Luzette, Stockholm Matmarknad runt Oktagonen i Sturegallerian. Hyresvärden lovar också fler modeetableringar i gallerian som genomgår en rejäl förändring.
– Vi är mycket glada, våra nya hyresgäster kommer att ytterligare förstärka Sturegallerian som en livlig, kvalitativ och personlig handels- och mötesplats, säger Jens Linderstam som ansvarar för retail och fastigehtsutveckling på Aberdeen Asset Management.

För mode- och inredningsföretaget Lexington Company blir det ytterligare en butik i centrala Stockholm. Butiken i Sturegallerian blir företagets största på 230 kvadratmeter och i två plan. Fokus ligger på klädsortimentet.

- Det är en charmig butik och tack vare dess storlek har vi möjlighet att visa ett par utvalda koncept och produktgrupper på ett tydligt sätt, säger Kristina Lindhe, vd och grundare av Lexington. Lexington Company AB har 24 butiker i Skandinavien, 24 i Kina och 3 i USA samt ett stort antal återförsäljare.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078