23948sdkhjf

Showroom Stockholm i Infracity tar form

Namnet Stockholm Modecenter kvarstår för modedelen, men den nya handelsplatsen i Infracity döps till Showroom Stockholm. Nu släpps de första bilderna av de kommande interiörerna.
Stockholm Modecenters flytt från Järla Sjö till lokaler i Infracity om drygt ett år håller tidsplanen, berättar Thomas Jonasson, vd på Stockholm Modecenter och kommunikatör på Profi Fastigheter som driver Infracity, för Habit.
– Bildmaterialet är ingen vision, de är skarpa och vi kommer att bygga efter dem.

Hur många har tackat ja till flytten?
– Vi är inne i konkreta förhandlingar med de flesta av våra hyresgäster och har skrivit avtal med en handfull företag. Vilka det är kan jag inte ange i dagsläget.

Följer de stora aktörerna med?
– Vi har inte skrivit kontrakt med någon av de större, men vi har muntliga överenskommelser.

Har ni tappat någon av dem?
– Nej, inte mig veterligen. De stora hos oss är bland annat DK Company, Betty Barklay och Soya Concept.

Efter att än så länge främst uppvaktat befintliga hyresgäster påbörjas nu nästa fas:
– Nu ska vi bearbeta närliggande branscher som sport, home fashion, skor, väskor och accessoarer.

Hur har den bredare branschdefinitionen tagits emot?
– Vi får bra feedback på idén att bredda innehållet. Inte minst från sportsidan. Men vi har inte aktivt bearbetat de närliggande branscherna än.

Vad tycker de befintliga hyresgästerna?
– De delar uppfattningen att vi måste bli bredare. Alla inser att den förändring som sker i butiksledet, med ett vidgat sortiment, måste slå igenom i vår affärsplattform. För fem år sedan pratade man inte om lifestyle-butiker, alltså målgruppsstyrda butiker som inte enbart hanterar kläder.

Har ni några hyresgäster inom de nya segmenten?

– Sia Home Fashion är hyresgäst i Järla Sjö, och jag är övertygad om att de skulle trivas i den nya miljön. Jag hoppas och räknar med att de följer med.

Thomas Jonasson säger att stort fokus läggs på en lobby i Infracity.
– Vi har hämtat mycket inspiration från hotellmiljöer vad gäller samlingsplatser. Det arbetar omkring 50 personer dagligen på Modecenter i Järla Sjö. Huset där är utspritt så i dag ser vi knappt varandra. Nu vill vi skapa en social miljö. Man ska uppleva att man är en del av en större kontext.

Den nya handelsplatsen döps till Showroom Stockholm. Namnet Stockholm Modecenter kvarstår för modedelen.

Katarina Angelin
Illustration: Stockholm Modecenter
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078