23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Habit
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Ten Points testar USA

Genom en tillfällig butik på Lower Manhattan i New York tar det svenska skovarumärket tempen på USA-marknaden. – Förhoppningen är att det finns ett intresse, säger marknadschef Magnus Palmér till Habit.

Det är bolaget Tictail, som levererar e-handelssystem, som står bakom initiativet att öppna en tillfällig multibrandbutik i New York. I skaran av varumärken finns Ängelholmsbaserade Ten Points som har valt ut sina 60 bästsäljande skor till New York-butiken.

Skovarumärket finns inte i dag på den amerikanska marknaden men har en förhoppning om att i framtiden etablera sig där. Företaget har redan fått förfrågningar.

– På tyska mässan Bred & Butter visade en rejält stor kund i USA intresse för oss. Vi har en dialog, säger Magnus Palmér till Habit. Men det är mycket som ska klaffa.

För en månad sedan lanserade Ten Points e-handel. Redan har företaget sett ett stort intresse från amerikanska och kanadensiska kunder. Tillsammans med pop up-butiken, som öppnar i morgon torsdag och som har öppet en månad, hoppas Magnus Palmér att få ett svar på om Ten Points attraherar amerikanarna.

– Förhoppningen är att se om vårt hållbara mode går hem där.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.125