23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Habit
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Gap har passerat hundrastrecket i Kina

Det tog fyra år för amerikanska Gap-koncernen att etablera 100 butiker i Kina, Hongkong och Taiwan. 

Gap etablerade sig där med butiker år 2010. Men 100 butiker är inte tillräckligt. Bolaget ser fortsatt potential i Kina som tillväxtmarknad, både med fysiska butiker och e-handel. I morgon, lördag, öppnar Gap-koncernens varumärke Old Navy sin första butik utanför Shanghai. Planen är att utöka antalet butiker till sju inom mindre än ett år, skriver bolaget i ett pressmeddelande.Bolaget tror även på Mellanöstern, där det har skrivit franchiseavtal för Old Navy i sex länder, bland dem Kuwait, Quatar och Saudiarabien.Den 20 november släpper bolaget siffror för tredje kvartalet.KÅ

BREAKING
{{ article.headline }}
0.125