23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Habit
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Brixtol för Asos

På tre år har svenska modevarumärket Brixtol sexdubblat omsättningen. Nu lanserar modeföretaget en variant på en storsäljande jacka exklusivt för e-modejätten Asos.

Framgången för svenska modevarumärket Brixtol är högst påtaglig och det stora genombrottet kom med förra årets lansering på e-modejätten Asos. 90 procent av höstkollektionen såldes slut på mindre än två månader och för att fira försäljningsframgången har e-handlaren bett Brixtol specialdesigna en sportigare variant av den storsäljande långa bombarjackan. Den nya specialdesignade jackan är tillverkad i italiensk nylon rip-stop – ett material som används för fallskärmar och är fodrad med fleece. Brixtols produkter, jackor, mössor och stickat, säljs i dag i 45 butiker över hela Sverige samt i butiker i Tyskland, Spanien, Frankrike, Schweiz, Italien, Holland, Norge, England, Japan, Ryssland och Island. PH

BREAKING
{{ article.headline }}
0.047