23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Habit
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Stärkt försäljning för Odd Molly

Varumärket fick en försäljningskjuts under tredje kvartalet jämfört med i fjol. Omsättningen för årets första nio månader pekar också uppåt.

Under tredje kvartalet, juli–september, ökade omsättningen från 70 miljoner kronor i fjol till 88 miljoner. Rörelseresultatet stärktes till 8,4 miljoner kronor jämfört med 1,5 miljoner förra året. Under perioden januari-september ökade omsättningen till 222 miljoner kronor jämfört med 181 miljoner under samma period i fjol. Förlusten på 10 miljoner kronor vände till en vinst på 5,5 miljoner kronor för perioden.Det är framför allt försäljningen i de egna butikerna som ökar, enligt bolaget. Under kvartalet var ökningen 78 procent. Satsningen på kollektionerna har gett högre snittorder och lägre snittpriser. Ordervärdet i grossistledet inför 2015 uppgår till 110 miljoner kronor jämfört med 100 miljoner i fjol.Kajsa Åström

BREAKING
{{ article.headline }}
0.133