23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Habit
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

H&M hållbarhetsmärker kläder

I framtiden ska kunden kunna fatta köpbeslut utifrån information om sociala och miljömässiga nyckeltal på etiketter i plaggen.

Det avslöjar H&M:s vd Karl-Johan Persson för Dagens Nyheter i samband med att han i går, måndag, fick Pontus Schultz pris för ett mänskligare näringsliv. Något datum för när en märkning kan bli aktuell på H&M:s plagg är inte klart. Klädjätten samarbetar i dessa frågor med organisationen Sustainable Apparel Coalition.– Vi är med och drver frågan och det går framåt, säger Karl-Johan Persson till DN.Etiketten kan komma att innehålla information om bland annat

vattenförbrukning, kemikalieanvändning och var plagget är tillverkat.Kajsa Åström

BREAKING
{{ article.headline }}
0.095