23948sdkhjf

Nytt klädkoncept

Jesper Börresen, tidigare vd för den konkursade modekoncernen Modebolagen, släpper klädvarumärke. Försäljningen sker genom fyra kanaler. 

Tillsammans med vännen Peter Karyd, med bakgrund på Filippa K, lanserar Jesper Börresen varumärket Femme Collection till våren. Peter Karyds fru Hannah Graaf fungerar som varumärkets ambassadör. Kläderna har sin grund i Spirit Stores som ingick i den konkursade koncernen Modebolagen i Malmö AB. – Jag startade Spirit Stores runt 2005 (butiksnamnet fanns tidigare, reds anm.) och skapade varumärket Femme. De sista åren var Femme ett av butikernas mest sålda varumärken. För våren har vi tagit fram de 16 bäst säljande produkterna och skapat Femme Collection, säger Jesper Börresen till Habit. Nästa höst står varumärket på egna ben. – Vi har anställt designern Elin Moström, med erfarenhet från bland annat V Ave Shoe Repair och JC, och höstkollektionen 2015 kommer att vara helt ny och bli dubbelt så stor. Utöver damplagg lanseras en kollektion med smycken och en linje med barnkläder för tjej, två till sju år, som enbart säljs via egen e-handel.– Planen är att erbjuda fyra försäljningskanaler: Traditionell retail, e-handel, home party på de orter i Sverige där vi inte får någon distribution, samt en buss som ska fungera som ett rullande showroom och butik. Katarina AngelinLäs en längre intervju med Jesper Börresen i nästa nummer av Habit

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078