23948sdkhjf

Stärkt Precious

Antalet återförsäljare och butiker som använder mässan för att lägga beställningar för kommande säsong ökar och mässarrangören konstaterar nöjt att arrangemanget stärkts och utvecklats till en ny nivå i och med namnbytet och flytten för två år sedan. Dessutom har antalet internationella besökare ökat med 32 procent.

Den gångna helgen ägde årets upplaga Precious - Stockholm Nordic Watch & Jewellery Fair som mässa nu sedan två år heter. Sedan flytten till Stockholmsmässans lokaler i Älvsjö i Stockholm har intresset för mässan ökat. - Flytten till Stockholmsmässan var starten för en ny dimension och har utvecklat mässan till en ny nivå. Vi har en strategi som handlar om att gå från att vara en svensk mässa till att bli Nordens ledande branschevent med internationell karaktär. Med fler utländska besökare och utställare än någonsin kan man säga att vi har lyckats väldigt bra, säger Åsa Axelson, projektledare för Precious.Årets upplaga av mässan samlade 163 utställare från 12 länder som tillsammans visade upp 255 varumärken. Antalet besökare var i nivå med 2013 men monterytan hade utökats med 1 000 kvadratmeter. Men inköpare och återförsäljare från länder utanför Sverige har blivit fler, en ökning om 32 procent. Årets pristagare av utmärkelsen Precious Talent blev Jeanette Skanshage med varumärket Skanshage. Hon var också nöjd med årets utfall av mässan;– Jag har ställt ut på flera smyckemässor utomlands det senaste året och Precious håller i jämförelse en mycket bra standard. Hela arrangemanget är bra, allt från information till utformning. PH

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078