23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Habit
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Åhléns City fyller 50

I dag, den 9 september, är det på dagen exakt 50 år sedan varuhuskedjan öppnade Åhléns City Stockholm. Varuhuset har 13 miljoner besökare årligen. Nu ska varuhuset renoveras våningsplan för våningsplan.

I dag firar Åhléns City i Stockholm 50 år. Efter att ha förnyat och byggt om skönhetsavdelningen står varuhuset inför ytterligare ombyggnader och under de närmaste åren ska samtliga våningsplan förnyas. I slutet av september öppnar en helt nyinredd barnavdelning och under nästa år ska bland annat hemavdelningen byggas om.– Detaljhandeln är inne i en spännande period av förändring och det inspirerar oss att ständigt utveckla varuhuset så att våra kunder finner allt under ett tak. Vårt mål är att bli bäst i svensk detaljhandel och att Åhléns City skall vara ett världsledande varuhus som erbjuder produkter, tjänster och upplevelser utöver det vanliga, säger Gregg Mowins, vd för Åhléns. PH

BREAKING
{{ article.headline }}
0.11