23948sdkhjf

Dags för visningsvecka

På tisdagen drar visningsveckan i gång i Stockholm. Förutom visningar, butiksevenemang och presentationer hålls en presskonferens där konkreta initiativ för hur exporttillväxten av svenskt mode ska främjas.

De tre visningsdagarna inleds med en presskonferens där Kajsa Guterstam, tf. generalsekreterare för Association of Swedish Fashion Brands, ASFB, ska presentera konkreta initiativ kring hur en av svenska modebranschens stora utmaningar – exporttillväxten- och hur både staten och privata aktörer kan och ska engagera sig. – Vi arbetar vidare med de initiativ och det arbete vi redan påbörjat, som vi bland annat redogjort för i två rapporter. Vi fortsätter med arbetet och ska på konferensen berätta hur långt vi kommit, var vi är i dag och vad företagen behöver. Vi kan också presentera viktiga nyckelpersoner som vi knutit till oss, säger Kajsa Guterstam, vikarierande generalsekrekterare för ASFB till Habit.Deltar i konferensen gör modedesignern Carin Wester, Linn Söderqvist, marknadschef för Björn Borg, och Pär Adelstam, koncept och produktutvecklare för finska investeringsfonden Royal Majestics.Hunkydory inleder visningsdagarna följt av bland andra Cheap Monday, Filippa K, Ida Sjöstedt, Whyred, Dagmar och många fler. Schema finns här.Läs mer om finska fondinitiativet Royal Majestics här och här. PH

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.159