23948sdkhjf

CDON ökar modesatsning

Nelly, NLY man och Members.com som utgör e-handelsgruppens modesegmentökade försäljningen under årets första kvartal. Mode står för 20procent av e-handelskoncernens försäljning. Det framgår ave-handelsgruppens delårsrapport för första kvartalet.

Nettoomsättningen För CDON Group ökade med 10 procent under perioden januari till mars och uppgick till 1 133,2 miljoner kronor. Föregående år uppgick omsättningen till 1 032,4 miljoner kronor exklusive avyttrade verksamheter och 1 051,1 Mkr inklusive avyttrade verksamheter Bruttomarginalen var 14,9 jämfört med 14,1procent föregående år, exklusive avyttrade verksamheterRörelseresultatet för perioden uppgick till 0,1 miljoner kronor. Föregående år uppgick rörelseresultatet till -4,2 miljoner kronor exklusive avyttrade verksamheter. Resultatet efter skatt uppgick till -4,2, jämfört med -17,3 miljoner kronor för samma kvartal i fjol.Kassaflödet från rörelsen förbättrades med 159,4 miljoner kronor till -167,7 jämfört med -327,1 miljoner kronor.– 2014 har börjat bra för CDON Group; vi levererar en tillväxt på 10 procent, ett positivt rörelseresultat i det säsongsmässigt svaga första kvartalet samt en förbättring av kassaflödet om nästan 159 MSEK jämfört med samma kvartal förra året. Sport & Hälsa fortsätter att uppvisa en hög tillväxttakt, 30 procent, och stabila marginaler. Hem & Trädgård hade ett starkt försäljningskvartal och ökade försäljningen med 26 procent, säger Paul Fischbein, vd och koncernchef i en kommentar.Nelly.com har nyligen lanserats i Frankrike, Belgien och Polen och dessutom har företaget lanserat NLYman.com under kvartalet.Inom modesegmentet ökade försäljningen med 8 procent. Under kvartalet påbörjades en omstrukturering av Nelly.coms returhantering avseende de nordiska returvolymerna vilka utkontrakterats till Tallinn, Estland. PH

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063