23948sdkhjf

Ökad försäljning för Sportamore

E-handlaren  hade en försäljningstillväxt om 59 procent för perioden 1januari till 31 mars 2014. Bolaget bedömer att man är väl positioneradeför fortsatt tillväxt.

Nettoomsättningen uppgick till 80,7miljoner kronor i det första kvartalet jämfört med 50,6 miljoner kronor för samma period i fjol. Försäljningstillväxten under perioden var 59 procent vilket dock inte var lika hög som för samma kvartal i fjol.Rörelseresultatet uppgick till -1,4 miljoner kronor jämfört med -9,8 miljoner kronor. Kassaflödet var positivt och uppgick till +11,6 kronor jämfört med -14,8 miljoner kronor. Bolaget skriver i rapporten att det har att göra med bättre koll på lager och förbättrad intjäningsförmåga."Vi kan se tillbaka på ett kvartal där Sportamore levererat försäljningstillväxt och förbättringar i en rad viktiga nyckeltal samtidigt som vi fortsatt arbetet med effektivitetsförbättringar i underliggande funktioner. Vår strävan att leverera marknadens bästa serviceerbjudande och att ta hand om våra nya och existerande kunder på bästa sätt har fortgått och vi har under kvartalet haft en genomsnittlig nivå på mer än två miljoner besök per månad", skriver bolaget i rapporten. 35 procent av kunderna uppges också komma tillbaka inom 90 dagar sedan senaste köp. Bolaget bedömer att man nu är redo för för fortsatt tillväxt på samtliga marknader. Lagervärdet vid periodens slut uppgick till 64 miljoner kronor och bolaget har lagt fokus på att förbättra och öka lageromsättningshastigheten. PH

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078