23948sdkhjf

VRG backade i mars

Sko- och accessoarkoncernen Venue Retail Group tappade i försäljning i jämförbara enheter i mars. Rizzo utvecklades starkast.

Sko- och accessoarkoncernens totala försäljning uppgick i mars till 63 miljoner kronor jämfört med 58 miljoner kronor för mars i fjol. I jämförbara enheter minskade med 6 procent. För koncernens jämförbara försäljning av accessoarer och skor var minskningen 2 procent.– Koncernens skokedja Rizzo utvecklades starkast under månaden medan Accent och Morris hade det tuffare. Vi är inte nöjda med utvecklingen även om vi återigen noterar att våra jämförelsesiffror är tuffare än marknadens då Venue Retail Group ökade sin försäljning i Sverige i mars 2013 medan marknaden backade med -22 procent för skor och -8 procent för kläder. Vårt fokus nu är att driva trafik och få utväxling på vårt utökade butiksnät, säger Susanne Börjesson VD Venue Retail Group.Vid utgången av mars uppgick antalet butiker till 149 jämfört med 120 motsvarande månad året innan. PH

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078