23948sdkhjf

Ökat ordervärde för Odd Molly

Ökningen gäller i kronor men även antalet artiklar och genomsnittorder för modeföretaget. På torsdagen öppnar Odd Molly ny butik i Stockholm.

Ordervärdet på Odd Mollys höst- och vinterkollektioner 2014 uppgår till cirka 121 miljoner kronor vilket är en ökning med 26 miljoner kronor eller 27 procent. Tillväxtmönstret är detsamma som för jämförbar period i fjol då ordervärdet uppgick till 95 miljoner kronor. I ordervärdet ingår order från externa återförsäljare från 21 länder samt order till egna butiker, shop-in-shops och bolagets egna webbshop.– Jag gläder mig åt att vi har ett så starkt förtroende hos våra många återförsäljare och att både stora och små kunder ökar sina inköp. Det är särskilt roligt att se att våra stora kunder ökar mest, dels för att de tack vare vår nya sortimentsstrategi – med bättre helhet och ökat nyhetsvärde – kan variera sitt utbud mer, dels därför att vi ser fortsatt stor potential att utveckla intressanta samarbeten framöver, säger Anna Attemark, vd. Odd Mollys fem största marknader är Sverige, Tyskland, Schweiz, Danmark och USA. Mot bakgrund av att Odd Molly har en allt större andel egen detaljhandel samt har för avsikt att gå från två till fyra införsäljningar kommer modebolaget inte offentliggöra ordervärde separat i framtiden. På torsdagen öppnar Odd Molly butik på handelsplatsen Bromma Blocks i Stockholm.PH

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062